Predávajúci v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji a zákona č. 391/2015 o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov s účinnosťou od 1.2.2016
informuje kupujúceho (spotrebiteľa), že v prípade, že nie je spokojný so
spôsobom vybavenia reklamácie, alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho
práva, má tento právo obrátiť sa so žiadosťou o nápravu a to prostredníctvom
poštovej adresy alebo elektronickej adresy info@handmadeeliska.sk
Ak predávajúci odpovie na žiadosť o nápravu zamietavo alebo na ňu neodpovie do
30 dní od jej odoslania, má kupujúci (spotrebiteľ) právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (subjekt
ARS). Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené
právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z. z.. Návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporov môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona
391/2015 Z.z.
Kupujúci (spotrebiteľ) môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy
alternatívneho riešenia sporov RSO (RSO = riešenie sporov online), ktorá je
dostupná online na tejto adrese:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov (ARS) môže využiť len spotrebiteľ. Alternatívne
riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim (spotrebiteľom) a
predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so
spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv
uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde
hodnota sporu je nižšia ako sumu 20 EUR. Subjekt Alternatívne riešenie sporov
ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho
riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.